Kody klasyfikacji

Techniczne części samochodowe

Silniki, Skrzynie biegów, Tylne osie (dyferencjał), Podwozie
A1
  • sprawdzono działanie
  • norma wynosi maks. 35 000 km
A2
  • norma wynosi maks. 35 000 km
B1
  • sprawdzono działanie
  • norma wynosi od 35 000 do 100 000 km
B2
  • norma wynosi od 35 000 do 100 000 km
C1
  • sprawdzono działanie
  • norma wynosi ponad 100 000 km
C2
  • norma wynosi ponad 100 000 km
R1
  • skontrolowano lub naprawiono
  • sprawdzono działanie
R2
  • po kontroli lub naprawie
N1
  • element nowy
  • sprawdzono działanie
N2
  • element nowy
X
  • nie sklasyfikowano lub nie skontrolowano pod względem jakości

Kryteria klasyfikacji Blach i Karoserii

A1
  • brak rdzy i uszkodzeń (po umyciu jak nowe)
A2
  • brak rdzy, brak uszkodzeń lub nieznaczne uszkodzenia
  • w przypadku nowych samochodów należy przeprowadzić lakierowanie
A3
  • brak rdzy, konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
  • czas naprawy ok. 1 godz.
A4
  • element uszkodzony, brak rdzy, konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
  • czas naprawy ponad 1 godz., maksymalnie 2 godz
A5
  • uszkodzenia naprawiono
B1
  • rdza powierzchniowa do wyszczotkowania, brak uszkodzeń (po umyciu jak nowe)
B2
  • rdza powierzchniowa do wyszczotkowania, brak uszkodzeń lub nieznaczne uszkodzenia
  • w przypadku nowych samochodów prawdopodobnie należy przeprowadzić lakierowanie
B3
  • rdza powierzchniowa do wyszczotkowania, konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
  • czas naprawy ok. 1 godz
B4
  • rdza powierzchniowa do wyszczotkowania, konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
  • czas naprawy ponad 1 godz., maksymalnie 2 godz
B5
  • uszkodzenia naprawiono
C1
  • obecna rdza, brak dziur; brak dalszych uszkodzeń
C2
  • obecna rdza, brak dziur
  • w przypadku nowych samochodów prawdopodobnie należy przeprowadzić lakierowanie
C3
  • obecna rdza, brak dziur; konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
  • czas naprawy ok. 1 godz
C4
  • element uszkodzony, obecna rdza, brak dziur; konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
  • czas naprawy od 1 do 2 godz
C5
  • uszkodzenia naprawiono
D1
  • dziury wywołane rdzą, brak dalszych uszkodzeń
D2
  • dziury wywołane rdzą
  • w przypadku nowych samochodów prawdopodobnie należy przeprowadzić lakierowanie
D3
  • dziury wywołane rdzą; konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
  • czas naprawy ok. 1 godz
D4
  • dziury wywołane rdzą; konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
  • czas naprawy od 1 do 2 godz
D5
  • uszkodzenia naprawiono
R1
  • zarysowania, rdza i/lub dziury naprawiono
R2
  • zarysowania, rdza i/lub dziury naprawiono
  • w przypadku nowych samochodów należy przeprowadzić lakierowanie
R3
  • zarysowania, rdza i/lub dziury naprawiono, konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
  • czas naprawy ok. 1 godz
R4
  • zarysowania, rdza i/lub dziury naprawiono, konieczna masa szpachlowa i lakierowanie
  • czas naprawy ponad 1 godz., maksymalnie 2 godz
R5
  • uszkodzenia naprawiono
N1
  • element nowy
  • sprawdzono działanie
N2
  • element nowy
  • nie sprawdzono działania
X
  • nie sklasyfikowano lub nie kontrolowano pod względem jakości

Kryteria klasyfikacji Pozostałych części samochodowych

Części samochodowe, które nie należą do grupy: Silniki, Skrzynie biegów, Tylne osie (dyferencjał), Podwozie i Blachy
A1
  • jak nowe, w dobrym stanie
A2
  • w dobrym stanie, gotowe do użycia
A3
  • zabrudzone lub lekko uszkodzone, do wyczyszczenia lub naprawy w ciągu 1 godziny
N1
  • element nowy
  • sprawdzono działanie
N2
  • element nowy
  • nie sprawdzono działania
X
  • nie sklasyfikowano lub nie skontrolowano pod względem jakości

Kody klasyfikacji określonych części samochodowych mogą ulec zmianie. ProxyParts.pl nie odpowiada za nieprawidłowe kody klasyfikacji, błędy w druku i/lub pisowni.
Pełny opis systemu kodowania Klasyfikacji KZD znajduje się na stronie www.kzd.info.